( Ini adalah blog aku.....apa nak aku tulis....aku tulis sahaja.... bagi yang ingin membaca ...sila teruskan....bagi yang tidak suka.... boleh blahhhh.. )

Monday 26 April 2010

Kasut kulit babi ...dompet...casing hp....dan apa lagi...



Terpanggil aku dengan cerita berikut.
Kes 1.
Pada tahun 2008 aku ditugaskan di Beijing, China....selepas penat lelah bekerja dan melawat beberapa kawasan industri disana..maka sebelum balik kita orang pun shooping...shooping punya shooping.... aku berminat dengan satu kasut tu...agak mahal sedikit dan ada rupalah... maka aku pun test2lah...oklah juga ...lembut dan sebagainya... sampai masa ...aku suruh dia bungkus dan bawa balik Malaysia.... sampai sahaja di rumah...maklumlah..terus cuti....aku pun belek2 kasut tu..kononnya nak di kiwi...aku belek2 lagi..tiba-tiba aku bagaikan tak percaya .....semua kasut tu ok...tetapi di bahagian bawah lidah kasut tu ( ala..bawah tempat ikat tali kasut..)...... hi...lain macam je....aku perhatikan satu-satu..alamak ..ini kulit Babi ini....lepas tu ...aku bungkus balik ..dan samak semua tangan- tangan dan lain-lain anggota aku...he..he.. mandi lumpurlah pulak....habis gitulah gamaknya... kasut tu akhirnya aku berikan kat jiran aku bangsa Cina....aku terangkan kenapa aku beri dia ..dia rasa betul ke....????...entahlah.....aku rasa aku yang betul...

Kes 2
Baru-baru ini aku ke Jakarta...bersama teman sekerja...kami di berikan lawatan inseantif sebab syarikat dapat untung besar last year... dijadikan cerita..kami tinggal di hotel bersebelahan dengan Mall....jalankaki tak sampai 5 minit dah samapai Mall... aku pun berminat nak cari kasut juga....tulah..ada yang murah..mahal dan mahal...maka aku ambil di satu sudut yang sederhana sahaja harganya... lepas ukur2...ok..aku bayarlah....kali ini bile aku sampai dihotel...alamak...bawah lidah lagi..ada 3 bintik..... he..he...kulit babi....apa lagi....aku bungkus ...seperti biasa.... pergi bawah... kat taman hotel tu..ambiklah tanah ...bawak bilik...mandi samak lah.....ha..ha....last2 kasut tu aku berikan kat teman aku bangsa cina...aku terangkan kat dia..cuma x muat pulak..dan diberikan pula kat kawan dia...


Itulah kisah aku...namun anda juga ada kisah pasal kulit Babi....setahu aku..dia ada 3 bintik bebtuk tiga segi.....cubalah..lihat ..dan kaji-kaji..beg duit kita ( dompet) ...atau casing hp....apa cerita...adalkah kita mampu bawak pergi masjid..semabhyang jumaat..atau sebagainya... renungkanlah....

JADI..CUBA ANDA TENGOK KASUT ANDA PELAN-PELAN....DAN PERHATIKAN DI LIDAH KASUT DAN DI BAHAGIAN DALAMAN KASUT....PERHATIKAN....KALAU ADA ....HARAP ANDA BERWASPADALAH....

1 comment:

  1. salam cikgu & shbt sume,

    Trima kasih ats info ini cikgu,

    ReplyDelete