( Ini adalah blog aku.....apa nak aku tulis....aku tulis sahaja.... bagi yang ingin membaca ...sila teruskan....bagi yang tidak suka.... boleh blahhhh.. )

Monday 28 June 2010

Bercuti.....dan berhenti

Tajuk diatas amat berbeza makna Bercuti dan berhenti....bercuti adalah berehat..maksudnya sukahati kitalah nak berehat nak bercuti kemana-mana....ada yang kata saya cuti pun xx boleh...ha...ha....apa da halllllll..... sukahati akulah kalau aku nak bercuti.....nak ajak family ke...nak ajak sahabt ke....semuanya tiada kaitan dengan orang lain...itu kaitan diri sendiri..... entahlah...manusia sekarang nie....maka aku pun ambik tak kisah sangat pasal mereka...kau nak kata apa....KATALAH.... namun janji aku happy dengan family dan keluraga-keluarga lain.... kenapa mereka berkata begitu.... merekasebenarnya jenis orang yang hampa dan tiada wawasan... telah dikatakan diri sendiri kena berdisiplin..namun x juga buat... maka kini aku katakan sukahatilah..... percutian aku kini aku teruskan dengan idea-idea aku sendiri.... samada nak berforex atau tidak ...aku juga telah buat penilaian pada cara aku.....

Mengenai percutian..aku merangka nak meneruskan jihad aku kedunia lain pula... nape ye....sebab aku rasa pengajaran dan poembelajaran pasal forex kepada umum dah tamat...ini disebabkan ramai yang berjaya semuanya berdiam diri sahaja...biar mereka dikutuk ,,,dihina namun mereka tetap relax...aku pun berjihad macam tu juga.... ramai yang mengata...katalah sepuasnya... mulut tempayan takkan aku tutup ..he..he..he... aku kini denag menjalankan satu cara robot aku sendiri ...he..he kini adalah pencapaiannya 30% dari equiti... apa maksudnya... maksudnya setiap bulan profit akan dapat sehingga 30% dari equiti awal bulan....sebagai contoh...jika modal usd 1,000 maka ianya akan menjadi usd1300.... cukuplah...bukan aku yang buat tetapi robot aku yang buat.....kini robot aku jalan 24 jam...tak kira masa dan minggu dan bulan..namun baru je aku mulakan 25hb lepasdan kini 27hb...aku dah profit usd515 dari modal asal usd1700...apa aku nak buat dengan ea ini.... aku katakan aku nak uji sampai tahun 2012...macam cerita 2012....kalaulah betul..maka betullah... dan aku amat senang sekali....

Bagaimana dia berfungsi?.....sukahati akulah..nak kata apa.... ianya berfungsi sejajar dengan kehendak aku....apa yang aku sasarkan adalah 30% dari equity.... bermakna dalam sebulan lagi aku akan sasarkan dari 2215usd menjadi usd 2880 dengan profit usd664 ....cukuplah dan sasaran bulan seterusnya adalah.....dari 2880 menjadi usd3744 dengan profit usd864.....dan seterus...terus..terus.... nak buat apa aku dgn robot aku.... aku akan uji sendiri dan sendiri....dan lepas ini aku simpan je...

oklah..aku malas nak cerita pasal robot..namun jika sehingga disember 2010 ini lepas aje....maka robot aku yang amat simple ini akan kuanggap berjaya......

arghhhh lupakan robot tu....kini maksud berhenti....stop....itulah maknanya....berhentilah aku dari mengajar orang dengan segala sistem ....aku nak berehat..dah lama aku mengajar orang....yang berjaya..bagus....yang tak berjaya...kena fikirlah sendiri.....aku dah berhenti mengajar dan diajar.... ramai orang kat sana yang kata terror....dia mungkin bisa mengajar..... carilah..macam yang ada kat kluar sana ajar sampai ribu-ribu ringgit.... belajarlah kat sana.... saya dah berhenti mengajar....kerana mereka2 yang ingin mendalami menjadi lebih pro akan berdiam diri dan muhasabah diri.... dulu masa tadika kita menangis...ambil spm kita berborak...masa diploma masih merayau..ambil ijazah kita dah mula beri tumpuan...maka kini nak jadi pro kena lah duduk diam2....betulkan...ha..ha..ha..

kini aku dah tunaikan semua tugasan aku...memberikan sistem..memberikan tips.....memberikan rahsia...semua sudah..sekarang tiba masanya aku PENCEN mengajar....aku nak niaga sendiri dan tumpukan sendiri....bagi aku ..aku nasihatkan pada yang masih nak belajar....bacalah sebnayak mungkin sistem anda...mendalami...dan buat kajian......jangan tanya saya lagi..sebab ramai sifu-sifu disana....tanyakan mereka.....nak jumpa saya pun tanya lain dari forex sebab saya dah tutup hati nak mengajar pasal forex....wasalam....

10 comments:

  1. Salam cikgu
    betul kata cikgu tu
    sampan sudah di air
    dayung sudah ditangan

    terpulanglah kepada pemilik sampan
    mahu menongkah atau mengikut arus.

    Semoga cikgu bahagia selalu
    kalau sudi boleh ke kita berborak melalui emel

    salam hormat
    Mohd Sabri Yusoff

    ReplyDelete
  2. walaikumsalam....sabri.....emailsahaja saya di tpod2010@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Salam sifu...terima kasih atas segala tunjuk ajar yg diberi. byk ilmu sifu yg dh sy praktikkan dlm dunia forex. semoga sifu success slalu..

    ReplyDelete
  4. salam cikgu,

    ada betulnya keputusan yg dibuat oleh cikgu ini. sesetengah manusia lebih byk mengharap dari berusaha. sedangkan orang yg lebih mengetahui itu sendri berusaha utk mendapat kejayaan kenapa tidak kita?

    Terima kasih atas segala ilmu yang telah dicurahkan selama ini.

    harapan kami agar cikgu sentiasa berada dalam keadaan sihat walafiat hendaknya. aminn...

    ReplyDelete
  5. thanks sifo..semoga sifo sentiasa bahagia amin..

    ReplyDelete
  6. Terima kasih semua....semoga kita diketemukan suatu hari nanti....aminnnnn

    ReplyDelete
  7. salam bro wha,

    sy x menyebelahi sesiapa..tetapi setiap benda ade yg baik dan ade yg kurang baik.

    Ini sy belaja dr pengalaman sy sendiri. setelah sy sempat membace s/box bro wha seperti ader kebenaran setiap penulis ape yg mereka tulis. Blog MNTPOD seperti br bangun dari tido setelah sekian lame dibuai mimpi. aper pun tahniah kepada semua.

    sekian.

    ReplyDelete
  8. Kang... hari itu.... tak berpeluang jumpa...masa balik kampung.... saya pergi segamat.... "kembara mahkota johor"

    ReplyDelete
  9. oneazu.... terima kasih atas pandangan anda..tapi kini saya dah lunaskan semua tanggungjawab saya dan saya pun dah Pencen dari mengajar....he..he..he......harap mereka akan dapat belajar dan terus belajar....amin

    ReplyDelete
  10. Salam Bro ha,

    Saya doakan bro bahagia.. & thanks atas mntpod & tips. Walaupun masih belum berjaya.. saya tetap hargai ilmu yg diperolehi.

    Insyaallah, kita semua beroleh kejayaan..

    p/s: Teringin nak beli ea tu.. he he

    ReplyDelete