( Ini adalah blog aku.....apa nak aku tulis....aku tulis sahaja.... bagi yang ingin membaca ...sila teruskan....bagi yang tidak suka.... boleh blahhhh.. )

Wednesday 25 August 2010

KEMBALI LAGI....






Seketika aku termenung melihat ruang waktu yang ada untuk berforex...akhirnya aku buat juga dan mencari cara baru aku,....SCALPING....ya/...ini cara baru scalping...

apa yang aku buat adalah mendapatkan trend dan mulalah menjala ikan iibarat menjala ikan besar pakai sonar.....cara scalping aku ada caranya...aku scalping enjoy aje....ramai yang kata kena 24 jam depan komputer...bagi aku tak juga.... ada masa tengok TV..sambil mendapat isarat dari alert indicator untuk masuk...mudah kannnnnnn

Sambil itu maka aku mula mencipta satu robot...aku panggil dia "9W2WHJ TURBO KILLER" ...napa aku panggil hitu..sebab setakat ini aku pakai relax je....semua hijau.....walaupun trend dan tak trend....aku ada juga buat backtest...dalam masa tertentu..tapi setakat sedikit masalah..sebab aku tak suka backtest by history sebab banyak lari..aku lebih suka test kat real..macam aku buat sekarang....

ea ini aku setkan masa tertentu...yang mana aku tak ada masa nak trade....katakan belah pagi sampai petang...dan malam aku trade manual...atau kalau aku nak trade...aku matikan ea dan tradelah...selama ini....ea aku beri pokok hijau...aku scalping pun hijau...alhamdulillah...... NOT FOR SALE..AND FOR SHARING......

7 comments:

  1. tahniah sifu wha..mmg power..sy still gne mntpod..slow tpi berbaloi gk la...trade dgn tenang..huhu..keep it up sifu...

    ReplyDelete
  2. Your EA shows good performance. Rarely an EA work that good. Congrats.

    ReplyDelete
  3. As I am planning to move to Malaysia and start trading forex here using local companies, I would like to know if IKOFX is reliable?

    ReplyDelete
  4. G-Force....IKOFX is good and more reliable but u must know about licence.Pls ask IKOFX personal and discuss about that.

    ReplyDelete
  5. Alright... Thanks for confirming.. I asked this because I heard lots of scam stories about IKOFX in forums.. But I will try it out anyway..

    You must be a professional trader.. =)

    ReplyDelete
  6. G-Force....you can ask FXMalay to get some info...that good broker....

    ReplyDelete
  7. Alright I will.. Thanks a lot for the info.. =)

    ReplyDelete