( Ini adalah blog aku.....apa nak aku tulis....aku tulis sahaja.... bagi yang ingin membaca ...sila teruskan....bagi yang tidak suka.... boleh blahhhh.. )

Monday 25 October 2010

pening--pening....

Beginilah adat bekerja....biler staff ada yang tak ikut arahan.... lain disuruh lain dibuat......aku arahkan buat formulasi A...yang dia pandai2 buat formulasi B.....dahlah gitu...biler aku suruh keluar...maksud aku keluar g supermarketlah ..tengok produk pesaing....sebenarnya bagus keluar nie...sekurang-kurangnya hilang tension.....betulll...release semuanya....dan idea bukanada dalam bilik...ianya adakat luar sana..... biler suruh kuar....dia malas....macam2 alasan...akhirnya idea x ada.... gitulah....budaya kerja sesetengah orang kalau dah malas dan asyik memikirkan hal sendiri bukannya secara team....

Pekerja tersebut akhirnya aku beri warning dan sekiranya berlaku lagi bulan depan aku akan ambil tindakan disiplin.....bukan apa...kita nak ajar dia bekerja sambil santai....relax...enjoy..jalan2 cari makan.....dia x hendak...macamana.....

kisah pertama aku utara kan diatas adalah sebagai pandangan seorang ketua pada anak buahnya.... nanti aku pulak berfikiran sebagai pekerja kepada satu bos yang lebih tinggi...

No comments:

Post a Comment