( Ini adalah blog aku.....apa nak aku tulis....aku tulis sahaja.... bagi yang ingin membaca ...sila teruskan....bagi yang tidak suka.... boleh blahhhh.. )

Sunday 5 September 2010

99.9% ketepatan.....


satu kajian...hampir seminggu aku buat backtest secara manual....aku tak suka pakai robot sebab kalau buat test dia berbeza dengan manual....back test robot akan mengambil data yang kita setkan...yang bahayanya data candlestick tu yang berbeza...bukan data live... tu sebab guna ea dan manual berbeza...

Apa aku buat aku buka akaun real aku..dan backtest datanya secara manual...sebab dia duduk dalam platform live maka aku tak risaulah sebab ianya akaun live...

sehingga kini aku dah back test sebanyak 13 kali untuk 3 bulan kebelakang...aku backtest ulang-ulang untuk cari keteptan....akhirnya aku bersetuju dengan data aku....setakat inilah....

aku pun tak suruh kau orang percaya..sebab aku hampir tak percaya....tapi aku test tu 24 jam sehari selama 3 bulan...dan aku ulang lagi sebanyak 13 kali....maka aku rasa betullah...
apakah rahsianya..... jawapannya keyakinan dan ketepatan indicator dan apa yang perlu dilakukan.....apa taknya modal asal pun hanya 17 ribu duit kita...3 bulan dah ada 3 juta......dan kau orang tentu hairankan...itu 24 jam..mata depan komputer....kalaulah kita ambik 8 jam aje berapa?......ada RM 1 juta.....8 jam sama dengan kita kerje kat pejabat 8 jam... kalau kita ambik 4 jam cukuplah....8 mlm- 12 malam...maka kita kan dapat RM 500 ribu...banyak tu......puratalah...senang cerita aku katakan...berfikiranlah secara waras....modal 17 ribu Ringgit malaysia...dalam 3 bulan menjadi RM500 ribu.....ada berani ka....ka..ka...ka.,.....

kini aku nak analisa 6 bulan kebelakang dengan data live/real....sebab itu data sebenar...

sekian...selamat menjamu mata....nak beli apa ye 3 bulan lagi???????? Tepok Dada Tanya Selera......

5 comments:

  1. ..Tahniah lagi buat sdr Wha !

    Telah saya berfikir dan cuba mengkaji, apakah dgn membuat pengubahsuaian pada teknik mntpod dapat membayangi pencapaian sebegitu...Dengan modal usd5000 sdr wha mampu menjana ROI 23% sehari..5000 x 23% = 1150 / 10 tp sehari = 115 / 20 pip = usd5.75 per pip sebagai entry pertama. dengan MM yg sangat getir ini proses trading menjadi sgt berisiko.setakat ini, dapatan saya rasanya hampir mustahil..

    ReplyDelete
  2. he..he... pertama-tama..ianay bukan mntpod....ianya teknik lain yang menjana 99.9% ketepatan...cuba baca komen dipos sebelum nya...itu pun hanya anggarannya.... namun itulah yang berlaku....pesoalannya...adakah jika 3 juta dalam 3 bulan..bermakana sebulan 1 juta (purata)...maka benarkah ada satu robot tu dia hasilkan 1 juta sebulan.....tapi belum diuji lagi....pasal teknik ini dan cara menggunakannnya tiada dalam sini dan hanya hasilnya sahaja yang dipaparkan sejak beberapa hari ini......

    ReplyDelete
  3. assalamu'alaikum,

    tahniah,

    mcm mane bro backtest secara manual?

    maaf soalan agak newbie...

    ReplyDelete
  4. brapa lot guna utk dapat average sejuta sebulan tu bro?

    ReplyDelete
  5. salam sifu
    wow..tahniah atas penemuan teknik baru ni
    MNTPOD pun dah berkuasa tinggi

    semoga EA terbaru ini akan berjaya membantu lebih ramai saudagar matawang muslim untuk terus berjaya dan berjaya selamanya

    Selamat Hari Raya IdulFitri Sifu...
    Maaf Zahir dan Batin

    ReplyDelete