( Ini adalah blog aku.....apa nak aku tulis....aku tulis sahaja.... bagi yang ingin membaca ...sila teruskan....bagi yang tidak suka.... boleh blahhhh.. )

Monday 24 May 2010

ikofx live slow

entahlah aku pun tak faham.....kenapa ikofx terlampau slow sejak dua menjak ini....slow connectionnya...macam dah tak viable........

maksud aku slow adalah bila aku buka MT4 yang sama ...kalau jalan demo ..laju je semacam..bila jalan live.....slow pulak..... slow aku maksudkan disini bila nak close dan modified order....dia ambil masa 6-7 second....baru nak close....bila dalam masa tu price bergerak...dia cancel order....entahlah...apa kita kena tukar broker lain kot....

aku pun buat kajian berikut:

a. komputer aku pakai windows 7..masukkan MT4 ..pakai standard indicator....buka demo..perghh laju giler....ok...aku bukak pula live...pergghh slow giler....kat sini aku dapat simpulkan ...demo dan live beri keputusan berbeza dalam kelajuan nak close dan modified order....macam nie ...susahlah kalau mereka yang main scalper system...kenapa yek????

b. aku buat kajian pula,...minggu lepas aku di Kuching, sarawak ada hal urusan kerja ..aku tinggal kat Pullman hotel....dia offer aku kat executive room..tambah 30 ringgit je...dari asal...apa lagi on jelah....aku pun test mt4...hasilnya demo memang x ada masalah..laju je close dan modified order...tetapi biler live...nak mati dibuatnya..slow jugak...kat sini aku buat kesimpulan..line connection bukan masalah....

c. bile semalam aku balik umah...aku test kat rumah dengan 3 komputer...satu window 7dan 2 lagi pakai xp.... aku test ...hampehhh...demo ok..laju...bile....live slow giler... maka aku buat kesimpulan bahawa line kat umah aku x ada masalah.....tapi demo dan live yang ada masalah....

d. aku tak puas hati..aku contact kawan-kawan aku...adalah 7 orang..kat tempat aku...mereka kata..." slow macam nak ^%$#$$% .....dulu tak macam ini.....susuahlah...mereka dah nak cari broker lain dah....he..he..he.."""

e. Akhirnya ...aku buat satu ujian lain...aku guna samsung omnia aku untuk buat kajian.....akhirnya jawapannya adalah..demo laju dan live slow.....pakai omnia pun sama..he..he..he...

f. Biler aku tanya support kat sana......dia email..no problem...semua line ok...tapi betul ke ok???


Entahlah...aku test broker lain laju je....apa aku yang salah tengok masake....atau bagaimana.... sedangkan broker lain ok je lajunya....ini pulak yang slow.....he..he...maka kini dah 8 orang meminta pandangan aku...nak tukar broker ke?...aku jawab....kita cari dan fikir yang terbaik.....mereka tanya broker apa yang bagus ..laju dan best...aku pun jawab...tunggu dalam 2-3 hari ini...sebab aku ada 4 broker 3 broker dianggap laju tetapi yang satu nie yang slow...anda bagaimana???????

adakah anda juga slow atau hanya segelintir akaun yang slow...ha..ha..ha..

10 comments:

  1. Salam Cikgu,

    Sy menggunakan broker fxopen dan so far dari minggu lepas mmg tiada masalah connection. normal dan laju jer hingga ke saat ini... :)

    -Azhar Bin Ahmad-

    ReplyDelete
  2. Salam Cikgu,

    Sy pun menggunakn ikofx mcm cikgu....memang laju shj dlm demo tp live hmmmmm....
    Cikgu ada cadangan nk tukar broker bgtau ya...

    ReplyDelete
  3. Kalau Insta macam mana? Ok ke?

    ReplyDelete
  4. ** pertama, mohon izin dari cikgu wha utk post yg berikut ini **

    Salam semua kawan2 !

    Kalo ada hajat nak caik angin baru..saya cadangkan guna broker ini. Ada beberapa promosi yg baik yg xde pd broker yg biasa..kalo register tu tolong2 la kekawan, sila reg bawah referal ni : https://www.intelfx.com/p/7312

    timakasih cikgu.
    wasalam
    tpod221

    ReplyDelete
  5. ikofx slow...buang mase jer gne iko.scammm

    ReplyDelete
  6. saya pakai fxopen...laju sampai mc pulak...

    ReplyDelete
  7. pada saya mungkin dh ramai sangat berpindah kepada ikofx...tu jadi slow....so solution dia orang kena tambah server mcm fxcopen kasi laju balik

    ReplyDelete
  8. saudara wha pegi kch tak contact.leh gak lepak2...

    ReplyDelete
  9. saya ada di Jakarta sekarang...lumire hotel./....26/5

    ReplyDelete
  10. z7....ye ke...saya lepak kat pullman.... kalau tak boleh pekena seafood...saya bayar pun x apa...no problem punya...next time ..kalau ke sana kita contek2

    ReplyDelete