( Ini adalah blog aku.....apa nak aku tulis....aku tulis sahaja.... bagi yang ingin membaca ...sila teruskan....bagi yang tidak suka.... boleh blahhhh.. )

Wednesday 26 May 2010

Lumire hotel.....Jakarta

sekali lagi aku kembali ke HotelLumire di jakarta....aku ada tugasan di Jakarta.... esok ada tugasan di sebuah fabric di Palem...aku kena buat perancangan dahulu... kini aku dah tukar broker..tak lagi menggunakan IKOFX....mengapa.... ikofx kini semakin perlahan...streamyx aku kat rumah 2 mbps ( dapat 2.7 mbps....he..he...ada bual sikit dgn agen tu agar upkan sikit maka diberikan lebih ha..ha..)....namun bile jalan ikofx...hancus....maka aku tukar broker.... broker apa.... ada di sini broker nya......dia punya depo dan withdraw 3.0 rm..... oklah...dah gitu dia beri pulak tshirt dan topi.....

Teringat aku pada IKOFX...dah dua kali dia orang call aku by phone....dia kata dari syarikat yang uruskan IKOFX... dia call minta alamat..katanya nak tanya ukur saiz baju untuk tshirt...aku jawap..berikan je XL udahlah..namun kini dah bertahun-tahun ..satu baju pun ytak ada...baru aku yteringat..apakah dia betul2 dari ikofx atau saja2 orang menyamar....entahlah....

kini aku sedang test broker baru ini....ehmmmmm....nampaknya oklah...laju je..macam biasa....dan mudah je...isi borang.....aku bukan nak condem ikofx tetapi aku cerita dari pengalaman....harap jika ada orang ikofx yang baca dia faham dan baiki kelemahan... aku pun bukan nak ajak orang benci ikofx....tidak sesekali..namun sesiapa yang membaca perlu tahu...tujuan aku nak ceritakan apa yang benar yang aku alami... aku harap pun agar ikofx dapat baikikelemahan dan memberikan khidmat terbaik macam dahulu..walaupun pasal lesen satu hal lainnnn.

cubalah perhatikan broker yang bagus2 sekarang...satu nasihat saya...kita bukan nak kumpul indicator atau system...yang kita hendak adalah profit....

3 comments:

  1. Salam Cikgu,

    Selamat bertugas dan jaga keselamatan diri disana.

    Happy trading!

    ReplyDelete
  2. Saya baru nak bukak akaun kat IKOFx, tak sangka pulak jd mcm ni. Saya rase bnyk bende lg tu bley improve, forum website die pon ade 'lubang', spam bnyk, senang2 jek kena hack...huhu. tak jd bukak la camni

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete